Op korte termijn komen er zeven bij megadatacentra bij in Nederland. Ze zijn misschien nodig, maar datacenters zijn ook lelijke, groot en enorme energieverbruikers. Energieleverancier Vattenfall en datacenterbedrijf Project Enki gaat daarom serieus onderzoeken of die datacenters op de Noordzee gebouwd kunnen worden. Moeten we dat wel willen? Margje Fikse praat erover met:
*Olof van der Gaag, Nederlandse Vereniging Duurzame Energie
*Alex de Vries - Gao, expert datatechnologie
*Ewout van Galen, Stichting de Noordzee